رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

نـه چنـدان بـزرگـم،
کـه کـوچک بیـابم خـودم را؛
نـه آنقـدر کـوچک،.. کـه خـود را بـزرگ!

بـر مـا گذشـت نیـک و بـد امـا... تـو روزگـار،
فکری بـه حال خویش کن این روزگار نیست!

زیـن همرهان سست عناصـر دلـم گـرفـت،
شیـر خـدا و رسـتم دسـتانم آرزوسـتـــــــ!

مـن در رقـابت بـا هیچکـس جـز خـودم نمی باشـم!
هـدف مـن؛ ... مغلـوب کـردن آخـرین کاریـست کـه انجـام داده ام..

آخرین نظرات
پیوندها

آخریـن اثـر پرنسـس معـماری ایـران

چهارشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰ ق.ظ

مجتــمع مسـکونی 36 واحـدی اثر خانـم فرشــید موســوی در شـهر  Montpellier فـرانـسه اسـت کـه بـرنـده ی جایـزه ی Jardins de la Lironde شـد و بـه زودی اجـرا می شـود:



بقـیه ی عکسـها در ادامـه ی مطلـب...






  • زهــرا

نظرات  (۶)

سلام
زیبا و دیگر هیچ! فقط اگه میشد اطلاعات تحلیلی هم درباره طرح می دادید که دیگه عالی می شد...
پاسخ:
سلام
بله من کلا کارای فرشید موسوی رو دوست دارم!

تنها توضیحی ک ازش پیدا کردم همین بود:

This unconventional stack of shifting floor plates forms what will soon be a new, 36-unit apartment block in French city of . City officials released the news this week, naming Farshid Moussavi Architecture as winner of the Jardins de la Lironde competition.

The 11-story tower’s unique shape will offer residents expansive balconies with coastal views and a ground level restaurant. Construction is expected to begin in 2014, marking the first phase of a master plan to construct 12 new buildings in the Port Marianne district.

منبعش هم :


  • سفیـــر نـــور
  • خداوند مقرّبترین بندگان خویش را از میان عشّاق بر می گزیند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند!
    شهید سید مرتضی آوینی

    ┘◄ التماس دعای فرج + شهادت..❀یازهرا(س)
  • مهرک هنرمند
  • عکسای قشنگیه. دست شما درد نکنه.
    ولی من همیشه از فراموشی یا بهتره بگم فقدان تمرکز دیگران در رنجم. یعنی بشریت در رنج است. مثلا وقتی با افتخار از این بنا که چیزی بیشتر از مصالح بی‌جان و بی‌ارزش نیست تعریف میکنید، اصلا یادتون نمیاد که این مایه‌ی افتخار، باید و باید که حتما به وسیله‌ی خون به جگر شدن افراد زیادی استوار بشه. هرگز به این موضوع فکر نمی‌کنید که هزینه‌های ساخت این بنا و بناهای مثل این، که نه فقط برای استفاده، بلکه با در نظر گرفتن موارد غیر ضروری و تجملاتی زیادی ساخته میشه، میتونه چندتا انسان گرسنه رو سیر کنه. فکر میکنید با داشتن زمینی به این بزرگی و منابع فراوان روی زمین، چرا انسانهای بیشماری روی همین زمین خدا، بی‌پناه و گرسنه هستن؟ بچه‌های زیادی در دنیای ما (روی همین زمین خودمون و در کنار خودمون) زندگی میکنن که نه سرپناهی دارن و نه غذایی. چرا...؟ چون کسانی هستند که اینگونه بناها رامیسازند و کارهایی شبیه به این انجام میدهند که برای انحام دادنشان باید حتما عده‌ی زیادی بدبخت بشن تا هزینه‌های اینگونه کارها تامین بشه؟ خیر...! چون افراد زیادی هستند که اینگونه موارد را با کارهای افتخار آمیز اشتباه میگیرن و پشتوانه‌ای میشن برای تداوم این رفتار نادرست بشری.
    امیدوارم سوءتفاهم نشده باشه. چون اینگونه موارد جمعی بوده و ربطی به یک شخص بخصوص ندارد. بلکه یک طرز تفکر اشتباه است. یعنی نگاه کردن به یک موضوع از جایگاهی نادرست. متشکرم
    پاسخ:
    سلام مهرک جان...
    اولا سپاس فراوان بابت نظرت

    حرفات کاملا درسته.. هنوز خیلی خیلی با اون مدینه ی فاضله ای ک در انتظارشیم فاصله داریم... ب نظر من هم اگه ثروتمندان و قدرتمندان جهان شکم سیری پذیری داشتن همه ی مردم دنیا میتونستن تو بهترین بناها زندگی کنن.. 
    اما این دلیل نمیشه ک هنر و خلاقیت رو زیر سوال برد (چون میدونم خودت اهل هنر هستی اینو گفتم)... ی جور دیگه ب موضوع نگاه کن: من تمام کارای اونوری ها رو تایید نمیکنم! اما کارشون از ما خیلی درست تره!.. ما ی بودجه در نظر میگیریم برا خونه ساختن... بیشترش خرج بریز و بپاش "آقایون" میشه.. از مابقیش (البته اگه چیزی موند!!) مسکن مهر بیرون میاد!!.. ک نتیجه ی مخربش رو از همین الان داریم میبینیم.. چ از لحاظ اقتصادی و چ مشکلات اجتماعی و فرهنگی!!.. ولی اونا درست و حسابی وقت میذارن هزینه رو مدیریت میکنن میشه مثل این کار یا کارای مشابه... ک البته قابل تقدیره! 

  • ... خادم الزهرا
  • سلام
    40 روز مانده تا ایام محرم
    تا ایام عزای ارباب ...
    ای کـــــشتی نجـــــات مــن و یاورم حسین
    لطفــــــی که کـرده ای تو به من مـادرم نکرد
    ای مهـــــــربان تـــر از پدر و مـــــادرم حسین


    طرح اربعین قرائت زیارت عاشورا

    هر که دارد هوس کرب و بلا
    بسم الله...
    لطفا انتشار دهید...
    التماس دعا
    پاسخ:
    بسم الله...
    محتاجیم ب دعای خوبان
  • مهرک هنرمند
  • با هنر بودن این کار مخالفم ولی از نظر کار مدیریتی و مهندسی و معماری و ... مشخصه که حق با شماست. حتی با اطمینان میشه گفت که طراحان و مهندسین و معماراشون در برنامه‌هاشون تا جای ممکن صرفه‌جویی در هزینه‌هارو در نظر میگیرن که این مورد دیگه اصلا در ایران رعایت نمیشه. چون بجای در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی، بیشتر یک رقابت حریصانه صورت میگیره.
    حالا چرا با هنر بودنش مخالفم و فقط جنبه‌های علمی‌شو قبول میکنم؟ (منظورم از جنبه‌های علمی، همان مهندسی و طراحی و معماری بکار برده شده در کارست).
    اگر اینطور کارها در حدّ چند نمونه باقی میموند، حرفی نبود. ولی وقتی این طرز عملکرد در سطحی بسیار بسیار کلان در جریانه، یعنی اینکه دامنه‌ش به سراسر کره زمین کشیده میشه و این هم معناش بدتر شدن وضع طبقه‌ی فرودست دنیاست. موضوع مهم‌تر دیگه که این مورد رو به کلی از هنر و هرگونه ارزش خالی میکنه اینه که برای امتداد اینطور برنامه‌ها منابع بسیار بسیار عظیمی لازمه که با مصرف بیش از حدّ ذخایر زمین دیگه زندگی خود زمین به خطر میافته.
    حتما متوجه شدید که منظورم ارائه‌ی یک دیدگاه جامع هست که بجای کامل بودن، کاربردی بودنش مدّ نظرمه. یعنی رسیدن به روشی که بشه موضوعات کلان دنیا رو به طریقی غیر از آنچه که غربی‌ها ارائه دادن و در حال حاضر همه‌ی دنیا هم پذیرفته، بکار برد و به یک دستاورد کاربردی برای توضیح و تفسیر و در نهایت دستیابی به الگوهایی در جهت سعادت فردی و اجتماعیه. یعنی همانطور که روش حاکم غربی‌ها سعی داره جهان و رفتار ما در جهان رو بر اساس روش خودش تفسیر و به ما اعلام کنه، خود ما دارای یک روش مستقل بشیم تا بتونیم به همون موضواعات عمیق جهانی بیاندیشیم و به الگوهایی جدید برسیم. اینطوری میتونیم حتی به افق‌های دورتری نسبت به تفکر غربی برسیم.
    نام این دیدگاه یا روش رو من « هُنر » می‌دونم. یعنی کشف الگوهای آفرینش به شیوه‌ی انتزاعی یا همون قوّه خلاق، برای بکار گیری در جهت سعادت و کامرانی فردی و اجتماعی انسان.
    جایگزینی این روش بجای روش غربی، که از راه مصرف هرچه بیشتر منابع ضروری حیات زمین، سعی در رسیدن به دستاوردهای تازه و بیشتر و بیشتر در جهت ارضای شهوانی بشر داره، میتونه راهکاری کاربردی برای جلوگیری از یک فاجعه همگانی باشه.

    ببخشید طولانی نوشتم... متشکرم
    پاسخ:
    خوشحالم ک بازم اومدی.. با دقت حرفاتو خوندم؛
    حرفات خیلی منطقیه.. اما فک میکنم اختلاف من و شما مربوط میشه به تعریف متفاوتی ک از "هنر" داریم!
    شما هنر رو این طور تعریف میکنی:

     کشف الگوهای آفرینش به شیوه‌ی انتزاعی یا همون قوّه خلاق، برای بکار گیری در جهت سعادت و کامرانی فردی و اجتماعی انسان.

    و نگاه کلی تری نسبت ب من داری.. ک از نظر من کاملا درسته!
    اما من فک میکنم اگر همین قوه ی خلاق رو در جهت خلق یک "چیز" ب کار ببریم، میتونه ب نوعی شکرگزاری باشه از خالق واقعی!.. و این یعنی "هنر".. هنری ک هر انسان فارغ از هر تخصصی ک داره میتونه از خودش بروز بده!.. معمار یا نقاش یا آشپز!.. فرقی نمیکنه!
    و اگه مصالح جامعه ی بشری در اون دخیل بشه علاوه بر اینکه هنر هست... متعالی هم میشه!.. 


    سلام ممنون میشم لینک کنید

    پاسخ:
    لینک شدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">