رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

نـه چنـدان بـزرگـم،
کـه کـوچک بیـابم خـودم را؛
نـه آنقـدر کـوچک،.. کـه خـود را بـزرگ!

بـر مـا گذشـت نیـک و بـد امـا... تـو روزگـار،
فکری بـه حال خویش کن این روزگار نیست!

زیـن همرهان سست عناصـر دلـم گـرفـت،
شیـر خـدا و رسـتم دسـتانم آرزوسـتـــــــ!

مـن در رقـابت بـا هیچکـس جـز خـودم نمی باشـم!
هـدف مـن؛ ... مغلـوب کـردن آخـرین کاریـست کـه انجـام داده ام..

آخرین نظرات
پیوندها

بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال 2013

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ

مجله ی فوربس مجموعه ای از بهترین و بدترین شهرهای روی کره ی زمین را معرفی کرده است. امنیت، صلح، زیرساخت های اجتماعی، وضعیت عمرانی، و به طور کلی راحتی زندگی از عواملی است که در این لیست مورد مطالعه قرارگرفته است.

اخیرا بر اساس یک نظرسنجی توسط واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) از سال 2008 صورت گرفته است و بسیاری موارد از جمله امنیت و آرامش و به طور کلی سطح کیفی زندگی مردم مورد مطالعه قرار گرفته است. فوربس به بررسی شهرهای مناسب برای زندگی و راحت و مجلل و پر زرق و برق در شهرهایی چون پاری و نیویورک و لندن و ... در کنار بدترین شهرها پرداخته است. که ما در زیر فقط به معرفی بهترین شهرهای جهان بسنده میکنیم:


آدلاید- استرالیا

یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. میان 140 شهر آدلاید استرالیا شماره 5 از بهترین شهرهای جهان برای زندگی معرفی شده است.

کلگری- کانادا

نسخه ی سردتر شهر آدلاید، ولی همچنان با شماره 5 در  لیست ما قرار دارد. هرچند شاید کلگری در زمینه ی محیط زیست و فرهنگنتواند 

امتیاز بالایی بگیرد ولی دلیل امتیاز بالای این شهر به ثبات اقتصادی آن برمیگردد.

تورنتو- کانادا

نام شهر تورنتو بارها در لیست اسامی بهترین شهرهای جهان آمده است. چهارمین شهر مناسب برای زندگی. لذت رانندگی در تورنتو و پرواز بر آسمان آن به نظر بسیاری مانند دبی شمال آمریکا میماند. هوای تازه و مناظر زیبا و خیابان های منظم و چشم نواز و فرهنگ مردم از جمله عواملی است تا تورنتو را در این لیست و بسیاری از لیست های دیگر ببینیم.

ونکوور- کانادا

بازهم کانادا! شاید بهتر بود بگوییم بهترین کشور جهان برای زندگی (!) شمال غربی اقیانوس آرام و یک بخش شمال هالیوودی طبق نظرسنجی EIU شمارهی سوم لیست قرار دارد.

وین- اتریش

شمارهی دوم لیست وین قرار دارد. شاید از نظر اقتصادی کمی رنج ببرد و آن هم به حساب بحران مالی اروپا! که هرچند به حداقل به خوبی آلمان بوده در حالیکه که کوچکتر نیز هست.

ملبورن- استرالیا

و بالاخره بهترین شهر روی کره زمین برای زندگی. جای تعجب نیست که اکثر ثروتمندان چینی اینجا را برای خرید املاک و سرمایه گذاری انتخاب میکنند. بهترین مدارس ، آب و هوا و دیگر زیرساخت ها ملبورن را قابل سکونت ترین محل برای زندگی روی این کره خاکی ساخته است. البته با توجه به نظرسنجی EIU


♥ البته قریب ب یقین شهرای ایران رو یادشون رفته!!!!!!

منبع: forbes

  • زهــرا

نظرات  (۱)

سلام...

زیباترین و بهترین شهرهای ایران برای زندگی کدومه؟
پاسخ:
سلام
قطعا "تهران" نیست!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">