رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

نـه چنـدان بـزرگـم،
کـه کـوچک بیـابم خـودم را؛
نـه آنقـدر کـوچک،.. کـه خـود را بـزرگ!

بـر مـا گذشـت نیـک و بـد امـا... تـو روزگـار،
فکری بـه حال خویش کن این روزگار نیست!

زیـن همرهان سست عناصـر دلـم گـرفـت،
شیـر خـدا و رسـتم دسـتانم آرزوسـتـــــــ!

مـن در رقـابت بـا هیچکـس جـز خـودم نمی باشـم!
هـدف مـن؛ ... مغلـوب کـردن آخـرین کاریـست کـه انجـام داده ام..

آخرین نظرات
پیوندها

نقاشی پنج صحنه معروف جام جهانی

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۲۴ ب.ظ

در حاشیه برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 برزیل گلی که ستاره آرژانتین در دقیقه 1+90 وارد دروازه ایران کرد روی دیواری در برزیل نقش بست...


در حالی‌که این روزها تب فوتبال و جام جهانی سرتاسر جهان را فرا گرفته است هنرمندانی هستند که در این بین آثاری مرتبط با موضوع فوتبال خلق می‌کنند و اتقاقاً در نوع خود جالب و خاص هستند. پس از پایان مرحله گروهی جام بیستم در برزیل از نقاشی‌های خیابانی رونمایی شد که مربوط به پنج صحنه معروف این مرحله از این تورنمنت بود.
1- کلینت دمپسی از آمریکا

با گلی که کلینت دمپسی، کاپیتان آمریکا در ثانیه 30 بازی این تیم مقابل غنا به ثمر رساند شروعی رؤیایی را برای شاگردان یورگن کلینزمن رقم زد. آمریکایی‌ها با پیروزی 2 بر یک در این بازی گامی بلند برای صعود از گروه G جام جهانی برداشتند.






2- روبین فن‌پرسی از هلند

فن‌پرسی، مهاجم تیم ملی هلند یکی از زیباترین گل‌های مرحله گروهی جام جهانی 2014 را مقابل اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی با ضربه شیرجه‌وار وارد دروازه ایکر کاسیاس کرد. شاگردان لوئیز فن‌خال این بازی را در نهایت با پیروزی 5 بر یک به سود خود به پایان بردند.






3- گیلرمو اوچا از مکزیک

مکزیک در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 به مصاف برزیلی رفت که در خاک خود از حمایت پرشور هوادارانش بهره می‌برد ولی عملکرد خوب اوچا باعث شد تا «ال‌تری» یک امتیاز از میزبان مسابقات بگیرد. اوچا با مهار استثنایی ضربه نیمار سبب شد تا دو تیم با تساوی بدون گل زمین را ترک کنند.






4- لیونل مسی از آرژانتین

لیونل مسی، ستاره تیم ملی آرژانتین در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل نه‌تنها یک‌‌بار بلکه چندین مرتبه به داد تیمش رسید. در سه بازی آلبی‌سلسته که با اختلاف یک‌گل به پیروزی رسید مسی چهار گل به ثمر رساند ولی هیچکدام از گل‌های او در این مرحله به اندازه گلی که در دقیقه 1+90 به ایران زد و قلب ایرانیان را شکست خاطره‌انگیز نبود.






5- نیمار از برزیل

نیمار، سوپراستار سلسائو در رقابت‌های جام بیستم است. او با دو گلی که مقابل کرواسی در بازی افتتاحیه به ثمر رساند، زمینه‌ساز پیروزی 3 بر یک تیمش در نخستین گام شد. پس از گل به خودی که مارسلو در دقیقه 11 به ثمر رساند برزیل با گلی که نیمار در دقیقه 27 به ثمر رساند به بازی برگشت و در ادامه این بازیکن در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی میزبان را پیش انداخت. در نهایت هم اسکار تیر خلاص را بر پیکر کرواسی وارد کرد تا شاگردان فیلیپه اسکولاری 3 بر یک پیروز میدان شوند.






  • زهــرا

نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">