رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

میــدانـم ... روزی ختـم به خیـر می شویم ... اللهم عجل لولیک الفرج !

رستـــــگار

نـه چنـدان بـزرگـم،
کـه کـوچک بیـابم خـودم را؛
نـه آنقـدر کـوچک،.. کـه خـود را بـزرگ!

بـر مـا گذشـت نیـک و بـد امـا... تـو روزگـار،
فکری بـه حال خویش کن این روزگار نیست!

زیـن همرهان سست عناصـر دلـم گـرفـت،
شیـر خـدا و رسـتم دسـتانم آرزوسـتـــــــ!

مـن در رقـابت بـا هیچکـس جـز خـودم نمی باشـم!
هـدف مـن؛ ... مغلـوب کـردن آخـرین کاریـست کـه انجـام داده ام..

آخرین نظرات
پیوندها

دلواپس درختان بوم

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱ ب.ظ

به مناسبت هشتاد و چهارمین سال تولد "حسین محجوبی" نقاش برجسته معاصر، مراسم بزرگداشتی روز جمعه دوم خردادماه از ساعت 4 بعداز ظهر با حضور استادان و هنرمندان به همراه نمایش تعدادی از آثار این هنرمند با همکاری نگارخانه آشیان نقش و مهر و موسسه ایده در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. 

در این مراسم فیلم مستند زندگی حسین محجوبی با عنوان "دلواپس درختان بوم" ساخته علی محمد مسیحا، نمایش تعدادی از آثاراین هنرمند با عنوان مرور 60 سال با دنیای محجوبی وجلسه نقد و بررسی آثار با حضور هادی سیف از منتقدان ونویسندگان هنری وعباس مشهدی زاده از هنرمندان ومدرسین هنرهای تجسمی در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. 
 
حسین محجوبی متولد 1309می باشد. وی در سال 1338 از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل وعلاوه بر نقاشی در عرصه معماری ، پارک سازی وفضای سبز فعالیت داشته است. طراحی پارک ساعی در تهران از آثار این هنرمند در این زمینه است. 
 
محجوبی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال 1337 در باشگاه معلمان مهرگان تهران برپا کرد وتا به امروز بیش از 40 نمایشگاه انفرادی در گالری های صبا، سیحون، فرهنگستان هنر، گالری سیروس در پاریس، گالری سن پل و بنسگون در استکهلم و... بر پا کرده است، همچنین آثار این هنرمند در موزه هنرهای معاصر تهران وگالری آشیان نقش ومهر (آتلیه نقاش) به نمایش در آمده است. 
 
حسین محجوبی در تمامی سال های فعالیت هنری اش متاثر از شهر زادگاهش لاهیجان ، به تصویر کردن طبیعت با عناصر مشخص درخت های تبریزی ، اسب ها و خانه ها پرداخته است. 

  • زهــرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">